search

ΑΡΘΡΑ

Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν και οι δικοί μας ότι κοινωνία, πολιτική, αισθητική και μουσική είναι ένα, τόσο πιο γρήγορα θα έχουμε 360ᵒ έτοιμους καλλιτέχνες για τη στιγμή που ο κόσμος θα αρχίσει να προσέχει τη σκηνή της Αθήνας...

Που τους κοροϊδεύουμε (τους Αμερικάνοι), δεκαετίες τώρα, αλλά έστησαν μια καμπάνια όλο τρέλα για τις ενδιάμεσες εκλογές, με μουσικούς και ανθρώπους των τεχνών, και αφύπνισαν το κοινό. Ξύπνησαν τις μειονότητες που ο κεφτές Donald Trump προτιμά απασχολημένες στην καθημερινότητα και τώρα οι φωνές περισσότερων και ευτυχώς πιο δημοκρατικών αρχών, ξεκίνησαν να ακούγονται.

Τα λέγαμε και το βράδυ του Σαββάτου στο 8-10μμ του Athens Voice radio (102,5) με τον κύριο Μάκη Μηλάτο, πόσο σημαντικό είναι οι νέοι μουσικοί να έχουν όλο το πακέτο. Να έχουν δηλαδή τις γνώσεις από την πολιτική και την άποψη για την κοινωνία, μέχρι το δικό τους στυλ και ασφαλώς τον ήχο τους.


Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν και οι δικοί μας ότι κοινωνία, πολιτική, αισθητική και μουσική είναι ένα, τόσο πιο γρήγορα θα έχουμε 360ᵒ έτοιμους καλλιτέχνες για τη στιγμή που ο κόσμος θα αρχίσει να προσέχει τη σκηνή της Αθήνας.

83ddInc_2.jpg

Και είναι θέμα χρόνου: διανύουμε ήδη την πιο δυνατή χρονιά μας σε νέα ταλέντα και ακολουθούμε τις καινούριες τάσεις (βλέπε ελληνόφωνο ραπ) με τον τρόπο μας. Τώρα, λοιπόν, η ολοκληρωτική παιδεία των νέων μας μουσικών είναι πιο σημαντική από κάθε άλλη εποχή και πρέπει να γίνει σωστά. Έναν κόουτς σα να λέμε, έναν μέντορα ή κάποιον με βαθιές και όχι μόνο μουσικές γνώσεις, είναι αυτό που πλέον βοηθάει να έχει σαν φάρο κάθε καλλιτέχνης με ενεργή δισκογραφία στη χώρα μας.

Στην Αμερική, ας πούμε, ο Frank Ocean σήκωσε τη φωνή του και αφύπνισε το κοινό του με 3 νέα σόου στο ιντερνετικό ραδιόφωνο Beats 1 της Apple Music –μάλιστα έδωσε και τα σπέκια παίζοντας τη Sharon Jones από το παρελθόν. Μαζί του βρέθηκε ένα φάσμα καλλιτεχνών από την Taylor Swift μέχρι την Yaeji, όλη δηλαδή η συνειδητοποιημένη, φρέσκια γενιά Αμερικανών μουσικών, που βοήθησε στο να αλλάξει άμεσα το αρνητικό κλίμα που έφερε η Trump εποχή.

5 κυκλοφορίες για τα μέσα του Νοέμβρη (δείγματα στην ATHENS INCOMING λίστα μου στο Spotify)

1. Peter Broderick - Two Balloons EP (Erased Tapes)

83ddInc_3.jpg

O Βroderick επιστρέφει με νέο EP στην Erased Tapes, τα ασπρόμαυρα πλήκτρα γίνονται η βάση, ο πειραματισμός δίνει χώρο στις κινηματογραφικές μελωδίες και στο αποτέλεσμα, με εξαίρεση το επικό 9λεπτο "Techno For Lemurs" που παίζει να είναι και το κομμάτι με το οποίο θα κάνουμε Χριστούγεννα στα clubs, είναι για μία ακόμη φορά μαγικό. Το 10ιντσο του Broderick είναι αρκετά ψυχεδελικό, με τον δικό του κλασικό (για πιάνο) τρόπο. Φανταστείτε 5 νοσταλγικά ιντερλούδια να σας προετοιμάζουν για μια επική techno λύτρωση. Με δικά του λόγια; «Let’s pretend for nine minutes that we’re ring-tailed lemurs and get this party started!».

2. FOXTROTT - Meditations I-II-III (One Little Indian Records)

83ddInc_4.jpg

Ένα ακόμα από αυτά τα διαμάντια για τα οποία δεν θα γράψει κανένας στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, μα αξίζουν προσοχής. Κυκλοφόρησε αρχές Οκτώβρη, όμως η βραδύκαυστη electronica της νεαράς MH Delorme aka FOXTROTT είναι ικανή να πάρει διαχρονικές διαστάσεις και να τρυπώσει σε κάποια από τις best of 2018 λίστες. Αναλογικά συνθεσάιζερ, ρυθμικά σχέδια που βασίζονται στους παλμούς της καρδιάς και η φωνή της. Μαγική με τον ίδιο τρόπο που χρόνια πριν έκανε εντύπωση η Imogine Heap, με το μυαλό της να σκαρώνει τις πιο μουσικές και κολλητικές μελωδίες στα hooks. To "Wait" ξεκινάει την κούρσα του στα αγαπημένα κομμάτια του Avopolis Radio για αυτόν τον μήνα.

3. Wajeed - From The Dirt (Dirt Tech)

83ddInc_5.jpg

Tα λέγαμε και νωρίτερα μέσα στη χρονιά για τον Wajeed. Στενός συνεργάτης της Planet E του Carl Craig, παιδί-θαύμα στα τέλη των 1990s ως μέλος των Slum Village με τον J.Dilla και αληθινός εκπρόσωπος του Detroit tech house ήχου. Ο μαν έχει μεγαλώσει με τη soul και την techno παράδοση της βιομηχανικής πόλης, άρα το λιγότερο που μπορεί να κάνει η εκλέκτικ μεριά των DJs που σέβεται ονόματα όπως ο Theo Parrish ή ο Moodyman, είναι να τον ακούσει. Το From The Dirt είναι φάνκυ, έχει ψυχή και είναι φτιαγμένο για τις πίστες.

4. Dominic Fike - 3 Nights (Feelgood)

83ddInc_6.jpg

O Dominic Fike, λίγο μετά τα 20 του και με 10 demos στο χέρι, είδε δισκογραφικές να πετάνε εκατομμύρια δολλάρια για το υλικό του και τελικά υπέγραψε με την Columbia. Ακριβώς όπως έχουμε προβλέψει για τη Little Simz, ακριβώς όπως ανέβηκε στο Incoming το "Mo Bamba" του Sheck Wes με 1 εκατομύριο views στις 8 Σεπτέμβρη και σήμερα είναι #1 του Spotify με 148μύρια, ακριβώς έτσι προβλέπουμε ότι σύντομα τα εναλλακτικά ραδιόφωνα θα κάνουν «τσίχλα» το 3 Nights του Dominic Fike. Mark our words.

5. Swizz Beatz - Poison (Epic Records)

83ddInc_7.jpg

Ξεκάθαρα, όσοι παρακολουθούν τα rap δρώμενα στην Αμερική ξέρουν ότι η χρονιά για τον beatmaking δίσκο της χρονιάς τελείωσε 2 βδομάδες πριν, όταν ο Swizz Beatz, κατά κόσμον Kaseem Dean, κυκλοφόρησε το δηλητήριο. Είχε βάλει φωτιά στα DJ sets μέρες νωρίτερα με το “Uproar” στο V του Lil Wayne, αλλά το Poison είναι το δικό του opus magnum. Δίπλα του, γιατί του χρωστάνε, οι Lil Wayne, Κendrick Lamar, Nas στο επικό "Echo" (όπου ακούγεται αυθεντικά oldschool ξανά), το νέο Αγγλάκι Giggs, o Pusha T, o Υοung Thug στο πρώτο επιβλητικό single "25 Soldiers" και ο French hit maker Montana στο "SwizzMontana", που έχει ήδη τους σωστούς πισινούς στο κούνημα. Το Poison φλερτάρει επικίνδυνα με την κορυφή και έχει σίγουρα μια θέση στην πρώτη πεντάδα με τα Incoming albums του ’18.